12 травня 2022 року кафедра соціальних комунікацій ВНУ імені Лесі Українки провела «Медіашколу» для старшокласників. Участь узяли вихованки луцьких ліцеїв 14, 21, 27, педколеджу.
На зустрічі обговорили нові виклики для журналістики в умовах війни, зосередивши увагу на таких питаннях:
- Чому важливо критично мислити?
- Як боротися з дезінформацією?
- Які існують принципи журналістської етики?
Школярки отримали базові знання з журналістики, спробували спростовувати фейки та маніпуляції, виявляти ознаки дезінформації, визначали правила медіабезпеки у воєнний час. Інформаційний супровід медіашколи здійснювали журналістки-другокурсниці Анна Присяжна та Наталія Харчук, які поділилися з учасницями заходу своїм досвідом навчання, а також зафіксували їхні коментарі.
Коротко про основні тематичні акценти питань, які обговорювалися на зустрічі:
Критичне мислення – це інструмент медіаграмотності; універсальний “рецепт” боротьби із фейками та дезінформацією. Під час війни критичне мислення надзвичайно важливе як для дітей, так і дорослих, адже поширена нами інформація може стати загрозою для життя людей.
Як боротися з дезінформацією?
Якщо ви бачите, що це анонімне джерело, то обов’язково перевірте інформацію на офіційному сайті. Важливо знайти її підтвердження щонайменше в трьох незалежних джерелах, щоб назвати правдивою.
Професійну етику журналіста характеризують:
- Право людей на отримання правдивої інформації.
- Повага до приватного життя.
- Загальнодоступність засобів масової інформації.
- Професійна чесність журналіста.
- Свобода слова та висловлень.
Служіння інтересам влади, а не суспільству є порушенням етики журналіста.
На завершення зустрічі всім учасникам вручили сертифікати.
Олександра Гресь, учасниця Медіашколи
Вас також може зацікавити:
В Україні запрацювала Гаряча лінія з питань етики і стандартів для журналістів