Соціальні мережі та Інтернет vs реальне життя

Завдяки новітнім технологіям стали популярними різні соціальні мережі, де люди показують своє справжнє або віртуальне життя, яке суттєво відрізняється від побаченого на картинці. Окрім того, ці люди стають багатьом прикладом для наслідування. Існують сотні різних інтернет-магазинів, що показують товар дуже гарним і якісним, а насправді надсилають речі, які лише здалека нагадують те, що ми замовляли. Та сайти знайомств, які зазвичай стають сайтами обману.

Інтернет у наш час став справжнім джерелом небезпеки, неправдивості та недостовірності.

Недавно пролунав скандал, відомий прихильникам соціальних мереж, – це гучне розлучення сімейної пари блогерів Олександри та Ігоря Пустовітів. Вони намагалися максимально показати, що в них все добре, у сім’ї панує гармонія, вони вміють миритись та шукати компроміси. Як говорить Саша в інтерв’ю Маші Єфросініній: «Таке буває часто, але я навчилась говорити «вибач»».

Коли Саша у своєму блозі заявила: «Наш шлюб погубили знецінювання, неповага, гроші та глибокі приховані образи. Одразу скажу, що зради не було. Дуже шкода, що не вийшло по-доброму, по-людськи і по-нормальному зізнатись один одному в тому, що ми просто вигоріли. Наша війна триває від лютого, я просто цього не знала», – для багатьох людей це стало шоком, адже їхню сім’ю ставили в приклад:

Замовляючи в соцмережах одяг на свій страх і ризик, ми часто покликаємося лише на хороші відгуки, гарне фото товару, кількість підписників та людяність продавців, але чи дійсно можна цьому довіряти?

20-річна дівчина Соломія Семенюк вирішила замовити собі елегантний костюм, який мав вишуканий вигляд на картинці – натомість отримала щось незрозуміле, що мало нагадувало її замовлення. На своїй сторінці в Instagram дівчина залишила історію-відгук з посиланням на магазин та іронічним підписом: «Шикарний костюм».

Найцікавіше те, що чекала на нього вона дуже довго та навіть внесла передплату, адже позитивних відгуків було багато та й читачів немало. Як виявилось пізніше, це був не єдиний випадок цього магазину, коли товар не відповідав побаченому. На щастя, костюм вдалось повернути та отримати назад свої кошти і вибачення.

Онлайн-медіа Novograd.city опитало своїх читачів щодо їхніх спроб інтернет-знайомства і зібрало кілька невдалих історій. Своїм досвідом поділився Іван, 27 років:

«Його історія знайомства схожа на анекдот про те, що негарних жінок не існує. Незнайомка (назвемо її так) написала Іванові першою. На фото дівчина була ну дуже симпатичною, тому хлопець відповів взаємністю. І от уже після двох тижнів листування в режимі онлайн нарешті – живе побачення! Домовилися зустрітися біля міського парку культури. Іван як порядний кавалер був при параді: купив квіти, забронював столик у кафе недалеко від парку. Одним словом – налаштований серйозно. Проте в парку на хлопця чекало відверте розчарування… Дівчина, м’яко кажучи, була зовсім не такою, як на фото. Сміливість та бажання йти в кафе зникли вмить. Поки гуляли парком, Іван розробляв план втечі. І врешті-решт утік від незнайомки. Проте дівчина його в спокої не залишила: невдовзі почала знову писати й телефонувати. Звичайно, після цієї історії були і вдалі побачення, і навіть серйозні стосунки. Але хлопець радить молоді не шукати щастя в інтернеті, а знайомитися офлайн», – пишуть на сайті.

 

Своєю думкою щодо життя зірок і блогерів у соцмережах поділилася українська журналістка та ведуча ТСН на каналі «1+1» Соломія Вітвіцька:

«Блогери на початку своєї кар’єри роблять все дуже щиро та відверто, показуючи своє звичайне життя, чим і приваблюють велику кількість підписників. Та потім вони стають заручниками певних образів, набираючи велику популярність та співпрацюючи з різними брендами. Вони занурюються в цей світ і більше приділяють часу репутації, аби все ж дотримуватись свого образу. Добре це або погано – сказати не можу, але й не впевнена, що можна вірити усьому, що пишуть люди в соцмережах.

Не уявляю, як когось можна брати собі у приклад, адже кожен із нас – це індивідуальність та особистість, яка має своє життя, уроки, перипетії, успіхи та невдачі. Можна цікавитись блогером, читати про нього, але брати у приклад, жити як ця людина або ж копіювати її поведінку не є доцільним, на мою думку, бо зараз у світі найголовніше – не втратити себе, але деякі блогери дійсно втрачають.

Потрібно мати критичне мислення та по-філософськи ставитись до всього, що читаєш в соцмережах:  копіюючи великого успіху досягнути не можна, а якщо ж це і вдасться, то великої насолоди та кайфу від цього успіху не буде».

Коментар блогера Ігоря Пустовіта показує, що Інтернет та соцмережі – це дійсно ненадійні джерела та довіряти їм на 100% не можна:

«Я радив би вірити тільки собі і в себе, довіряти тільки власним бажанням і відчуттям. Цитуючи Доктора Хауса: усі брешуть. І роблять це у власних цілях. Хтось хоче видаватись тим, ким не є. Хтось переслідує власні наміри. Комусь це просто приносить задоволення. Лицемірство було і буде у всіх присутнє завжди. Нехай мій коментар звучить надто песимістично, але це правда. Більшість вам покаже тільки те, що хоче показати. Звісно, я не закликаю відмовитись, не дивитись чи щось таке) Навпаки, для вас роблять шоу, для вас намагаються бути цікавими, для вас щось завжди вигадують, зацікавлюють, навіть прописують, «сторітелять». Просто насолоджуйтесь, але майте завжди власну голову на плечах».

Проаналізувавши проблему, можу сказати, що Інтернет та соціальні мережі показують лише те, що хочуть нам показати, а тому довіряти всьому, що ми там бачимо не варто, адже за цією ілюзією приховується дуже багато речей.

Христина Скопик, студентка-журналістка

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *