«Чекаємо нових креативних учнівських ідей» – реалії та надії нового навчального року на філологічному відділенні МАН

Розмова про великі виклики для Малої академії

Волинська обласна Мала академія наук – позашкільний заклад освіти для обдарованих школярів, який дає широкі можливості розвитку в найрізноманітніших галузях. У своїй роботі установа тісно співпрацює із Волинським національним університетом імені Лесі Українки. Викладачі факультету філології та журналістики також допомагають МАН. Вони трудяться у філологічному відділені закладу. Про майбутній навчальний рік, конкурс-захист та освітній процес в умовах пандемії розповіла методистка цього відділення Ольга Кулібаба.

З вересня розпочався новий навчальний рік у Волинській малій академії наук. Хочу одразу спитати, звідки здебільшого майбутні учні дізнаються про МАН? Ви проводите якусь агітаційну кампанію?

Так. Мала академія наук – це позашкільний заклад, який працює з обдарованим учнями, і наш напрям – дослідницько-експерементальний. На початку вересня в нас проводиться вступна кампанія, до нас приходять учні як старших класів, так і середньої ланки для того, щоб потрапити в Малу академію наук. Вступна кампанія в нас відбувається в кілька етапів. Насамперед, ми розсилаємо оголошення на міські, районні відділи освіти, також подаємо рекламні оголошення на радіо, телебачення. Є зустрічі з учителями та школярами різних шкіл: районних і міських. Тобто намагаємось залучити максимальну кількість учнів.

Скільки школярів цьогоріч обрали відділення, за які Ви відповідаєте?

Відділення філологічне, до якого належать відділення мовознавства, літературознавства, фольклористики та мистецтвознавства, є завжди популярним. Цьогоріч до Малої академії наук саме на це відділення вступило понад сотню нових слухачів.

Зрозуміло, що кількість учнів на секціях неоднорідна. Яка спеціальність найпопулярніша?

Традиційно популярними є секції англійської та української мови, журналістики [усміхається], яка близька Вам, Романе [автор інтерв’ю – прим. автора]. І цьогоріч польська мова теж користується попитом.

Порівнюючи з минулими роками, кількість охочих стати членами МАН зросла чи впала?

Порівнюючи статистику з минулими роками, можна сказати, що приблизно однакова кількість слухачів до нас приходить щороку. Тобто тут немає виразного якогось контрасту. Все на рівні.

Чи проводились якісь вступні випробування? В якій формі?

Наразі як таких вступних випробувань у Малу академію наук немає. Раніше була контрольна робота, за результатами якої учні зараховувались або не зараховувались. Наразі цей момент скасовано, і учні можуть стати слухачами Малої академії наук за заявою. Ну і також проводиться психологічне тестування на рівень обдарованості та на рівень інтелектуальної спроможності, скажімо так. Це, власне, все. Контрольну роботу прибрали, бо на конкурсі-захисті вона була скасована як другий етап конкурсної програми.

Наскільки мені відомо, зараз Ви перебуваєте на короткочасному карантині. Як відбувалися очні заняття в умовах пандемії до карантину і як вони відбуватимуться в майбутньому?

Карантинні вимоги, так, були і зараз також у ці дні діють, оскільки базою для наших занять на філологічному відділенні є факультет філології та журналістики. Позаяк він перебуває на дистанційному навчанні – і ми відповідно теж. Для цього в нас працюють різні платформи для дистанційного навчання. Викладачі обирають зручні для себе Zoom чи Google Meet. Тобто навчання відбувається, лише змінено формат. Якщо дистанційне навчання завершується, і ми переходимо на очне, тоді повертаємось до звичної системи і працюємо в основному на базі університету, факультету філології та журналістики.

А під час очного навчання Ви дотримуєтесь якихось особливих умов, як-от: масковий режим, дистанція?

Звичайно, так. Відповідно до чинного законодавства.

Вже відомі терміни майбутнього конкурсу-захисту?

Конкурс-захист – це основний конкурс Малої академії наук, провідний, але звичайно, що не єдиний. Для нас – це дуже важливий конкурс, це важливий захід, який вимагає ґрунтовної підготовки. Наразі дат Всеукраїнського конкурсу-захисту немає, обласний, сподіваємося, пройде традиційно наприкінці січня.

В якому форматі?

Буде залежати від епідеміологічної ситуації. Очевидно, що онлайн, але, якщо буде дозволено в очному режимі, то, звичайно, буде в очному. Поки що важко спрогнозувати. Ми готові до двоякого варіанту.

Чи є якісь нововведення в правилах написання наукових робіт, регламенті самого конкурсу та, власне, в роботі МАН у новому навчальному році?

Так. Є наказ Міністерства освіти і науки про проведення Всеукраїнського конкурсу-захисту відповідно до нових умов. Одна зі змін – скасування контрольної роботи з базової дисципліни. Тепер учні контрольної роботи не пишуть, а працюють лише над науковими проєктами і захищають їх. Отож, тепер конкурсна програма буде складатись з трьох етапів: науково-дослідницька робота, постерний захист та наукова конференція.

Що ще Ви хочете додати щодо майбутнього навчального року?

Звичайно, хочеться, найперше, щоб усі були здорові. Це найголовніше, найактуальніше сьогодні. Хочеться, щоб навчальний рік пройшов спокійно, мирно, із сподіваннями, що все буде гаразд. Звичайно, ми очікуємо нових цікавих наукових розробок, ми чекаємо креативних учнівських ідей. І нехай ці ідеї втілюються в життя. І нехай цих наукових знахідок буде якнайбільше.

Роман Марчук, студент-журналіст

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *