Лонгріди: тренд чи новий жанр у журналістиці?

Що таке лонгріди та історія їх виникнення:

  • Це текст, який за обсягом довший, ніж стандартна інтернет-публікація, але коротший, ніж новела. Основою його обов’язково є конкретна історія, яка обрамлена в максимум мультимедійності: фото, відео, інфографіку, інтерактивні карти, тощо. Важливим у створенні лонгрідів є не так сам текст, як його «співпраця» з ілюстративним матеріалом. Саме ця форма подання статей і стала новим аргументом у дебатах про «швидку» та «повільну» журналістику.
  • Вперше про лонгріди заговорили в 2012 році з моменту публікації матеріалу «Snow Fall.The Avalanche at Tunnel Creek» у журналі The New York Times. Це була інтерактивна історія про кількох альпіністів, котрі загинули під час сходження лавини в горах США. Після цього головний редактор видання Джил Абрамсон констатував, що завдяки лонгріду на сторінки онлайн-версії видання зайшло більше трьох мільйонів користувачів, а більше двох мільйонів переглянули цей матеріал. Приблизно 22 тисячі користувачів одночасно читали матеріал, а тривалість перегляду посту складав дванадцять і більше хвилин.

Вдалі теми для лонгрідів та як правильно їх написати?

  • Звичайно, до топ-тем лонгрідів належать історії життя відомих людей. Вони користуються популярністю, оскільки розкривають цікаві, невідомі, а іноді шокуючі факти. На другому місці – історичні та актуальні події. Саме завдяки великому матеріалу, розповідь виходить повна, з великою кількістю фото, аудіо та відео. Перевагою вдалих лонгрідів є висвітлення хвилюючих тем: Чорнобильська трагедія, війна на Сході, природні лиха, катастрофи і теракти. Однак лонгріди доречні й для фоторепортажів, історій створення проєктів поза кадрам.
  • Для того, щоб правильно написати лонгрід варто використати усі ці складники:
  • Детальні заголовки (статті з довгими заголовками (з 14+ словами) мали у два рази більше трафіку, у два рази більше шерів та у п’ять разів більше зворотніх посилань порівняно з постами з короткими заголовками (7–10 слів).
  • Цифри, запитання та поради в заголовку (у два рази більше шерів та трафіку в статей, що починалися з цифри).
  • Контент має бути структурованим (підзаголовки, а також списки в значно збільшують кількість шерів та об’єм трафіку. Статистика: списки дають статтям до чотирьох разів більше трафіку).

Міфи, які треба забути про лонгріди:

  • Лонгрід читають гірше, ніж короткий текст (будь-які жанри мають свого читача. Якщо інтерес до новини існує лише пів години, то популярність лонгріду варто вимірювати хвилями).
  • Для створення лонгріду достатньо однієї або двох людей (над якісним лонгрідом працюють журналісти, відеографи, фотографи, спеціалісти з інфографіки, відеомонтажери, аудіорежисери. Зробити такий матеріал одній або двом людям протягом трьох днів неможливо).
  • Робити лонгріди сьогодні модно та стильно (дійсно, півтора року тому лонгрід був способом виокремитися, але  врешті-решт все повернеться до того, що лонгріди робитиме лише той, хто хоче та може).

За та проти лонгрідів:

  • Уже у 2013 році головний редактор The Atlantic Джеймс Беннет критикував надмірну популярність жанру «лонгрід», зазначаючи, що довга форма – не завжди добре і це, переважно, означає, що редактор не попрацював над текстом, не викреслив непотрібних шматків з історії.

«Журнальна індустрія рухається повз ліниву дихотомію друкованих видань, використовуючи нові шляхи репортажу і сторітелінгу. Це важкий перехід, очевидно, але немає шляху назад. Отже, як ми можемо назвати це явище, що виникає? Мені здається, що можна було б цілком розумно взяти сторінку з останнього періоду великого творчого бродіння в нашому бізнесі і назвати його просто – нова журналістика. Але яка журналістика тоді буде ще новішою? Ви могли б назвати це нове явище просто magazine writing. І покінчимо з цим».

  • Російський дослідник Олександр Колесніченко у своїй статті пише про відмінності мультимедійного проєкту від лонгріду.

«Якщо з точки зору змісту матеріал нічим не виділяється, очікувати підвищеного інтересу до нього тільки завдяки використанню мультимедіа не варто. Навіть з якісним і оригінальним мультимедійним супроводом матеріалу інтерес може виникнути саме до цього супроводу, а не до тексту, і, у кращому випадку, це буде “довгий перегляд”, а не “довге читання”».

Отже, лонгріди широко представлені на західному медіаринку. Такі матеріали там часто читаються саме в громадських транспортах по дорозі додому чи на роботу. В Україні вони тільки починають приходити, різноманітність їх ще мала, проте достойно представлена на сайтах.

Приклади лонгрідів:

Краще життя завдяки чистій енергії

Громадський транспорт сьогодні

Цимес лонгрідів тижня: час прогнозів на 2019

Емма Смоленчук, студентка-журналістка

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *