Першокурсник, який має власну справу, поділився секретами успіху

Поєднувати навчання в університеті та вести власну справу – цілком реально. Першокурсник юридичного факультету ВНУ імені Лесі Українки Олександр Гетманчук організовує зустрічі, на яких люди граючи в настільну гру вчаться розпоряджатися грошима. Саша розповів, як йому вдається успішно вести свою справу та на які труднощі він натрапив.

Розкажи, будь ласка, як виникла ідея проводити настільну гру?

Ідея виникла тоді, коли я прочитав книгу «Багатий тато, бідний тато», там автор розказував про те, як він намагався донести людям свою ідею, але в нього не виходило і він вирішив створити настільну гру, в якій він помістив всі ази про які розказує, тобто ази фінансової грамотності. Таким чином зародилася ця гра. Вона мене зацікавила, я відразу дізнався чи в нас в Україні вона взагалі продається.

Виявилося, що в Україні є досить багато екземплярів, як і українського виробництва, так і російського та англійського, і я вирішив, що хочу її купити, але обрати хорошу версію. Після того, як я обрав гру, я був неймовірно радий і зразу хотів, якомога швидше навчитися в неї грати. Грав я спершу зі своїми батьками, але не було багато часу, щоб грати, тому що я приїжджав додому лише на вихідні, а в неділю мусив повертатися в Луцьк на навчання.

Тоді я і вирішив забрати гру з собою до Луцька. Оскільки основна мета гри була навчитися бачити можливості в себе під носом, я задумався над тим, як можна реалізувати свої ігри. Я був впевнений, що вона сподобається також іншим людям. Я хотів дати їм можливість зіграти, ну і самому заробити, якісь мінімальні кошти. Так і зародилася ідея, що я можу проводити ігри для інших на місці або на виїзд.

Чим твоя гра відрізняється від інших, в чому сенс гри?

Особливість гри, яку я купив в тому, що гра націлена на розвиток у людині фінансової грамотності, саме і цим вона унікальна. Тому що я, наприклад, не знаю аналогів цієї гри, які розвивають ті самі навички фінансової грамотності. Люди, одразу думають, чому я не згадаю відому на весь світ «Монополію», «Монополія» це зовсім інша гра. В грі «Грошовий потік» є можливість того, що це буде випадковість, що виграє той, кому більше пощастить попасти на ту чи іншу клітинку, зводиться до мінімуму. Вирішальним в цій грі є те, яким чином ви ставитеся до грошей та як вмієте ними розпоряджатися.

Якщо вмієте розпоряджатися грошима і в принципі можете планувати своє майбутнє, вам нічого не завадить перемогти у цій грі. Щоб виграти гру, зазвичай, у людей, які не знають, вчаться та і які зіграли 1-2 рази, йде, щонайменше 3 години. Таким чином, вона і відрізняється, її, навіть, не можна віднести до жанру розважальних ігор. Це конкретно гра, яка вчить людину розвивати навички бізнесмена та позмагатися з такими ж людьми. Саме тому, вона привернула мою увагу.

На яку саме аудиторію розрахована гра?

Загалом гра розрахована на вік, якщо ми говоримо про вік, від 7-8 років, це немає значення. В це може грати дитина, якій 14 років, так і людина, якій 40 років. Якщо ми говоримо про становище, то ця гра буде корисною для тих людей, які переживають певну фінансову скруту або для тих, хто хоче розпочати свою справу, але бояться помилитися, вкласти гроші в те, чого вони ще не знають.

Чи не припускав ти, що справа прогорить і ніхто не прийде?

Ні, я не думав про це. Мені просто подобалася ця ідея і я був впевнений, що знайдуться однодумці, хоча, ніколи не стається все так, як собі плануєш. Я думав, що це буде набагато простіше, ніхто не говорить, що я очікував 100 осіб, але щонайменше 10 однодумців, очікував точно. Але життя показало, що не все так просто і далеко не з першого разу.

З якими саме труднощами ти стикнувся?

Перше, що я зауважив, що людям просто шкода віддати гроші за пізнавальну гру, тобто люди прирівнюють це до походу в ту ж саму «сімку» поїсти, до гри в онлайн-ігри. Люди просто сприймають це як навчання в школі, вони думають, що прийдуть зараз просто на урок. Багато труднощів.

Труднощі в тому, що ти говориш людям, що вхід буде 50 гривень і вони відразу думають «Що? Це я буду платити 50 гривень, щоб просто пограти?», вони зводять все до того, що це не варто грошей. От, ще був такий прокол, я задумався про рекламу, спочатку хотів направити всі свої сили в студентів, зробив яскраві оголошення і чекав швидкого результату. Та насправді ця реклама не дала нічого, хоч я повісив оголошення в трьох корпусах нашого університету. За цілий тиждень не було жодного дзвінка чи повідомлення, це абсолютно не зацікавило людей.

Чи відчуваєш ти конкуренцію в Луцьку?

Я взагалі про те не думаю, тому що ми намагаємося робити все на максимальному рівні для людей. Коли ми проводимо наші ігри, коли плануємо, що ми будемо пропонувати людям, що будемо організовувати, якщо це йдеться про турніри, заходи, то ми не намагаємося перевершити в чомусь так званих конкурентів. Я просто роблю те, що мені подобається.

Хто тобі допомагав у підготовці?

Мені допомагали мої люблячі дівчина та батьки, які підтримували, допомагали друзі та знайомі, які були до того як ми почали займатися грою і ті, які з’явилися під час самого процесу. Дівчина допомагала, вона була завжди зі мною і це перша людина з якою я ділився своїми ідеями, з якою ми все роздумували, обдумували, пробували перші начерки для гри зробити.

Також мені допомагав друг, якого я вже давно знаю, він допомагав нам знімати, робив фотографії, ми разом з ним робили рекламний ролик і після цього в нас з’явилися перші учасники. Ще один хлопець, який навчається на моєму факультеті, якому сподобалася моя ідея і він вирішив мені допомогти. Він допоміг з приміщенням, давав багато порад, ну в загальному все, що стосувалося комерційних питань, зв’язків, контактів.

І останнє запитання: що б ти порадив для студентів, які також хочуть розпочати свою справу?

Перше, це читати літературу про саморозвиток. Друге, оточити себе правильними людьми. Третє, не слухати тих, на кого ви не хочете бути схожими. Й останнє, робити побільше помилок і не бояться пробувати щось нове.

Текст: Вікторія РЯБА, студентка-журналістка

Фото: Томас Бегларян

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *