САЙТ «НІВРОКУ» ЯК КОМУНІКАЦІЙНИЙ ФОРУМ ФтаЖу (частина 2: Критичний огляд)

Вагомою перевагою сайту «Нівроку» є його економність. Оплачує ресурс кафедра соціальних комунікацій. Раз на рік вносить 1000 грн. Отже, перед кожною публікацією матеріалів не потрібно думати, де закупити дешевий та якісний папір, де зверстати журнал чи газету, або в загальному – де взяти гроші на видання.

Проте, потрібно зважати на те, щоб раціонально використовувати пам’ять «Нівроку». Тобто, стежити за тим, щоб не було зайвих фотографій, які даремно займають місце (у разі потреби їх трансформують y PDF). Щоб зекономити пам’ять редакційна група створила власний канал на Youtube, куди завантажують потрібні відеоматеріали та за допомогою URL-адреси поширюють їх на сайт.

Також «Нівроку» володіє рисою, яка притаманна усім якісним інтернет-ЗМІ – оперативністю. Будь-яку інформацію можна оприлюднити майже миттєво, оскільки технічні засоби дають змогу зробити це [21, 15].

За потреби новинку можна поставити за день чи більше до публікування. Також є функція створення чернетки, з якою у будь-який час можна продовжити працювати.

Ще однією перевагою цього інформаційного ресурсу є те, що студенти, які дописують на сайт, не зазнають впливу цензури. Хоч згідно зі Статтею 15 Конституції України, цензура в Україні заборонена [22, 6], реальність така, що про можливість писати про все без заборон мріє чи не кожний сучасний журналіст.

Студенти, які працюють із сайтом, також мають можливість порівнювати свої тексти до і після редагування, навчитись підбирати супровідний матеріал (фото, відео, аудіо тощо). Завдяки оберненому зв’язку вони мають можливість бачити відгуки інших людей. Це допомагає не припускатися тих самих помилок знову та зрозуміти, чи подобаються матеріали аудиторії.

Редакція інформаційного ресурсу старається дотримуватись гендерного балансу. Перш за все ми бачимо особистість, а не стать. Ми вважаємо, що гендерна належність не є критерієм, за яким визначають доцільність висвітлення думки певної людини.

Гендерний баланс у медіа — це однакова представленість статей у журналістських матеріалах на рівні героїв/героїнь та експертів/експертом [23, 85].

Також, ми намагаємося висвітлювати гендерні проблеми у сучасних ЗМІ та спонукати вирішувати їх. Редакція сайту заохочує дописувачів використовувати фемінітиви та уникати статевої дискримінації. Для цього у рубриці «ГО «Альтернативна журналістика» були опубліковані такі матеріали, як: «Гендер на районі: як працюють чоловіки та жінки «Район.in.ua»», «В основі – кадр і текст, а не стать чи вік. Як на Волині журналістику позбавляють статевих ознак», «Зараз жінки мають права на все, але проблема в тому, що вони ці права не використовують» тощо (див. додаток 12).

Окрім висвітлення гендерної нерівності, ми займаємось подоланням дискримінації за віком. Тобто редакція враховує думки, як спеціалістів, так і новачків, як старших досвідчених людей, так і молоді. Основна вимога – аргументованість, щоб уникнути необ’єктивного та неправдивого висвітлення різноманітних тем.

Студенти, які працюють із сайтом «Нівроку» мають можливість використовувати інформаційну платформу для створення власного портфоліо.

Ще ціннішим, ніж накопичення авторських матеріалів, є отримання та вдосконалення практичних навичок роботи з мережевими медіа. Адже робота журналіста потребує не лише хороших теоретичних знань, а й застосування їх на практиці відповідно до норм журналістської етики.

Також кожен охочий у будь-який час та будь-де може  долучитись до процесу інформаційного наповнення інтернет-ресурсу. Потрібно всього лиш надіслати матеріали за електронною адресою ffjweb@gmail.com.

Інформаційна платформа «Нівроку» стала об’єктом тісної співпраці філологів та журналістів. Представники обох спеціальностей діляться досвідом та корисними навичками між собою. Зокрема, філологи допомагають журналістам удосконалити навички з правопису української мови.

Недоліком сайту «Нівроку» вважаємо те, що студенти можуть допускати фактичні помилки, які під час публікації на сайті важко помітити. Ці неточності легко виправити, але вони за короткий час можуть викликати резонанс. Наприклад, 13 березня 2019 року у рубриці Studworks було опубліковано звіт «Дні Тараса Шевченка на факультеті філології та журналістики», де автор переплутав місцями групи, які підготували два дійства. Помилку виявила одна із читачок інтернет-ресурсу. Ще однією вадою є те, що головні фотографії записів не можна автоматично підігнати під один формат. Через це сайт інколи може виглядати неохайним та хаотичним. Одні фото більші за інші. Щоб уникнути цього, обрізати фотографії потрібно вручну, що займає багато часу (див. додаток 13).

Інколи активність сайту «Нівроку» відверто «кульгає». Стається це через недостатню кількість матеріалів, що може виникнути у період свят, канікул. Редакторський склад активно бореться із цим явищем та старається залучати усіх, кому є, що сказати. Викладачі разом зі студентами організовують різноманітні проєкти, аби наповнювати інформаційний ресурс «Нівроку». У нас публікації з’являються щодня.

Також засновники, дописувачі та редактори інтернет-ресурсу активно поширюють посилання на матеріали у соціальній мережі Фейсбук, аби збільшити читацьку аудиторію та підтримувати активність на сайті.

Ще одним недоопрацюванням можна вважати неможливість бачити кількість переглядів новинок на сайті. Через це неможливо орієнтуватися на інтереси користувачів «Нівроку». Редакційна група сайту розуміє, що з появою такої функції «з одного боку, ми легко тепер можемо «вирахувати» цільову аудиторію, а з іншого – «ганяючись» за одиницями, не маємо втратити кілька тисяч читачів/глядачів» [24, 15].

Отже, підсумовуючи усі переваги та недоліки студентського сайту «Нівроку», на нашу думку, цей інформаційний ресурс є одним з перспективних студентських українських ЗМІ. Редакційний колектив працює над вдосконаленням та розвитком сайту. Нещодавно ми вирішили одну із актуальних проблем. Тепер на інформаційний ресурс «Нівроку» можна додавати PDF-файли замість посилань на видання, наукові праці тощо.

Також редакція інформаційного ресурсу шукає способи полегшити комунікацію між дописувачами, користувачами та редакційною групою сайту. Це сприятиме ще швидшому поширенню матеріалів.

Перспективи розвитку «Нівроку»

Студентський сайт «Нівроку» працює при факультеті філології та журналістики Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. Це перспективний медіапроєкт, який працює про студентів і для студентів. Ми не хочемо охопити якнайширший спектр тем, а намагаємося зосередитися на питаннях, цікавих для нашої аудиторії.

Тому першочерговим завданням для нас є чітке окреслення цієї аудиторії. Для цього до сайту додадуть функцію відображення кількості переглядів. Також ресурс у майбутньому під’єднають до інструменту Google Analytics, що дозволить у реальному часі відслідковувати активність аудиторії на сайті та бачити яка це аудиторія.

Для розвитку видання також плануємо створити сторінки у соцмережах, зокрема у Фейсбук та Інстаграм. На цих платформах не тільки поширюватимуть публікації із сайту, а й створюватимуть унікальний контент відповідно до особливостей платформи. Для більш ефективного розвитку із залученням соцмереж потрібно перерозподілити обов’язки серед редакторів, щоб за сторінки у соцмережах відповідали окремі люди.

Плануємо  створити уніфіковані правила оформлення публікацій (фото, структура тексту, посилання на джерела) та правила написання окремих лексем, абревіатур та скорочень, створити єдиний стандарт заголовків. А також запровадити внутрішньоредакційну політику.

Для покращення навігації потрібно реструктуризувати сайт, змінивши рубрикацію. Матеріали потрібно розподілити за більш вузькою тематичною спрямованістю, а також виділити в окремий розділ відео- та фотоконтент.

До кожної публікації у майбутньому ми додаватимемо посилання на схожі статті, а також створимо підбірку кращих матеріалів за місяць. Через соцмережі можна буде залучити до голосування безпосередньо аудиторію. Взаємодію з аудиторією не будемо обмежувати лише голосуваннями, а й плануємо проводити конкурси та опитування щодо тематичного наповнення сайту.

У майбутньому будемо створювати більше унікального контенту, зокрема навчальних матеріалів для майбутніх журналістів та редакторів, і залучати більше дописувачів, не тільки студентів, а й викладачів. Продовжимо розвивати канал на YouTube, знімаючи сюжети, інтерв’ю, документальні та короткометражні фільми. У перспективі плануємо збільшити аудиторію, розширити штат редакції та залучити рекламодавців, щоб сайт не залежав від адміністрації університету.

Також сайт «Нівроку» має стати платформою для практичного навчання студентів журналістики роботи у мережевому ЗМІ.

Ірина КРИВОРУЧКО, Оксана КАШТАЛЯН, засновниці та редакторки “Нівроку”

Перша частина публікації тут: https://ffj.in.ua/2020/08/19/sajt-nivroku-yak-komunikatsijnyj-forum-ftazhu-chastyna-1/

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *