Max Factor: чоловік, який створив макіяж

Макс Фактор – це ім’я чула будь-яка людина, яка цікавиться сферою краси. Цей чоловік був не просто візажистом, а новатором, винахідником, людиною, яка своєю роботою перевернула уявлення суспільства про макіяж. Він розпочав нову епоху в індустрії краси.

Макс Фактор – це, без перебільшень, легендарне ім’я в світі косметики. Він став улюбленцем актрис золотого віку Голлівуду. Його ім’я знає чи не кожна жінка, а засоби, які випускають під його ім’ям, продаються у всьому світі. Не усім відомий факт: тональний крем – це винахід звичайного гримера місцевого театру.

Максу спочатку було далеко до Голлівудських пагорбів. Він народився в 1872 році в місті Здуньська-Воля, яке знаходиться на території сучасної Польщі. Ще з дитинства Максу, а точніше Максиміліану, дуже подобався театр – там він у віці семи років продавав цукерки. Мабуть, саме в цей час у хлопчика прокинувся інтерес до перевтілень на сцені. Трохи згодом, в віці 14 років, Макс переїхав до Москви, де влаштувався помічником гримера у Великому театрі. Працюючи протягом тривалого часу на цій посаді, йому вдалося отримати досвід, який згодом допоміг йому започаткувати власний бізнес, а згодом – створити власний бренд. Перший свій магазин Максиміліан Факторович (повне ім’я) відкрив в Рязані. На полицях цього невеличкого магазину можна було знайти тогочасну декоративну косметику: пудри, рум’яна, креми, парфуми та перуки. Всі ці товари Макс, звісно ж, виготовляв власноруч.

Після того, як молодий Максиміліан озброївся косметикою власного виробництва, його бізнес стрімко пішов вгору. Він продовжував працювати в Великому театрі, а згодом і в Маріїнському (там він займався гримом і костюмами). Досить швидко його ім’я стало відомими в аристократичних колах. Робота з царськими особами обмежувала його творчість – він уже не міг так вільно розвивати власну справу. Згодом виникла ще одна проблема: Максиміліан Абрамович Факторович був поляком єврейського походження, а в той час в Європі було багато антиєврейських рухів, тому йому та його сім’ї було небезпечно залишатись на території Російської імперії. Через це в 1904 році він вирішив переїхати у Сполучені Штати Америки.

На превеликий жаль, нове життя виявилось далеко не легким. Максу довелось чимало пережити: смерть коханої дружини, потім одруження з іншою жінкою, проблеми в бізнесі. Після низки невдач він вирішує знову створити свій бренд. Згодом він відкрив магазин в Лос-Анджелесі під скороченим власним іменем – Max Factor (таку форму імені легше вимовляти всім англомовним).

На початку XX століття індустрія декоративної косметики не була на стільки прогресивна, тому актрисам доводилось використовувати замість макіяжу грим, який важко накладався та погано тримався під теплом яскравих софітів. Тоді Макс зрозумів, що успіх його бренду залежить від інновацій. Через п’ять років після відкриття власного магазину він представив колегам з кіноіндустрії перший в світі тональний крем «Grease Paint», який продавався в 12 відтінках. Цей новий революційний засіб, на відміну від своїх попередників, не лущився, не обсипався та ідеально виглядав в кадрі. Так в список постійних клієнтів візажиста потрапили Джуді Гарланд, Глорія Свенсон та Джин Харлоу.

Після цього успіху ім’я Макс Фактор стало знаменитим на весь Голлівуд. Візажист вирішив піти далі і в 1918 році представив усім любителькам макіяжу теорію колористики (правильне поєднання кольорів в макіяжі). Він став першою людиною в історії, яка висунула гіпотезу, що правильно підібрані відтінки роблять людину красивішою. Наприклад, теплі карі очі красиво підкреслить холодний фіолетовий. Ця система підбору кольору використовується й сьогодні. До 1920 року він створив лінійку для масового продажу, яка отримала назву «Society Make-Up». Цим вчинком Макс хотів продемонструвати суспільству, що будь-яка дівчина може виглядати як голлівудська актриса, їй потрібно лише використовувати макіяж. До слова, саме він ввів цей термін в ужиток – раніше make-up або «макіяж» використовували тільки стосовно гриму в театрі, але не до декоративної косметики в повсякденному житті.

У 1935-му Макс представляє свій останній засіб – пудру натурального відтінку, яка виглядала природно як у кадрі, так і в житті. У 1938 культовий візажист, який змінив індустрію краси, помер. Але його син не міг дозволити, щоб ім’я великого професіонала та революціонера просто так зникло. Він змінив своє ім’я (Францис) на ім’я батька і продовжив вести бізнес. За «правління» Франциса в 1958 році бренд випустив першу в світі туш у тюбику зі щіточкою. До цього засіб такої категорії випускався тільки у формі твердого кубика, який перед застосуванням потрібно було змочити водою.

Макс Фактор – це людина, яка знайшла свій шлях та своє покликання. Не дивлячись ні на що, він продовжував рухатись та вірив у себе та свою справу. Його ім’я ввійшло в історію та залишило там свій слід у вигляді всесвітньовідомого бренду.

Володимир Кушнаренко, студент-журналіст

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *