Як вплинув карантин на теленовини

Пандемія коронавірусу вплинула чи не на всі сфери життєдіяльності. Не виняток і медіа. Тож багатьом редакціям довелось переводити роботу в дистанційний режим, змінювати підходи до праці, а подекуди й скорочувати штат.
Дуже вплинула пандемія й на самі новини. Зокрема, на їхні фокус та форму.
Про те, що сталося через карантин із телевізійними новинами, НІВРОКУ запитав у головного редактора волинського 12 каналу, Сашка Бугаєнка.
НІВРОКУ: Привіт! Розкажи, будь ласка, як коронавірус вплинув на роботу каналу та виробництво теленовин?
Сашко: Вплив є – це точно! По-перше, змінився фокус новин, по-друге, сам формат прийшлось підлаштовувати під карантинні міри. Довелося зменшувати кількість людей на каналі, когось відправили працювати з дому, когось у довготривалі відпустки. Такі міри довелося приймати задля безпеки.
НІВРОКУ: Як справи з темами для сюжетів в час карантину?
Сашко: У плані тем фокус змінився якраз таки в бік здоров’я, заходів безпеки. Кожного дня ми повідомляємо статистику по коронавірусу. Це одне з обов’язкових, тому що потрібно людям час від часу нагадувати, що є якісь межі безпеки, яких треба дотримуватися. Тим паче, що кожного дня дізнаємося щось нове про коронавірус, якісь дані, нюанси і їх теж треба повідомляти.
НІВРОКУ: Коронавірус витіснив з ефіру новини на інші теми, чи все ж є щось не про інфекцію, карантин і медицину?
Сашко: Звичайно, коронавірус це найактуальніше, що може нині бути, але інші теми ніхто не скасовував. Наприклад, вічна тема – свята. Щороку новинарі пишуть про святкування Нового року, Пасхи, Різдва. Про ціни продуктів, які мають бути на великодньому столі, як приготувати паску вдома і так далі.
Хоча, можна шукати теми, які не киснуть, і при цьому не прив’язані до конкретних подій. Умовно, згадувати про людей, які займаються чимось цікавим, їхні хобі й розповідати про це.
Сезонні теми: кліщі, зоопарк. Це, до речі, дуже зручна тема у Луцьку: як зимують тварини, як переживають весну, карантин. Чи виліз бабак, наприклад. Хоча, в Луцьку бабака немає, а якби був – то була би безсмертна тема.
Урожаї – теж хороша тема, ціни на ринку. Наприклад, коли сезон овочів чи фруктів і тому подібне.
Ще одна безсмертна тема – спорт. Сюжети можна знімати про байкерів, про велосипедистів, скейтерів, баскетболістів. Чи шукати види спорту, які не дуже звичні. Починаючи від диск-гольфу, закінчуючи парапланеризмом. Те, про що знають не всі, але це доволі популярні види.
НІВРОКУ: Як пандемія вплинула на глядачів? Їхня кількість зросла чи зменшилась?
Початок карантину був дуже оптимістичним, тому що був великий фідбек від людей. Дуже часто дзвонили, особливо коли ми впровадили прямі трансляції церковних богослужінь. Щонеділі до нас телефонували люди.
Хтось проклинав те, що в нас були якісь технічні проблеми в трансляції, то небожими словами, м’яко кажучи, говорили. Хтось навпаки телефонував, щоб подякувати, що вони можуть дивитися служби й не наражатися на небезпеку. Така соціальна місія ЗМІ.
Постійно люди звертали увагу на сюжети, які стосувалися коронавірусу, якихось таких речей, як щеплення, кількість інфікованих, нові випадки. Доволі велика частка була тих, хто негативно до цього ставився, до інформації про коронавірус. В нас же є ці прекрасні міфи, що коронавірусу не існує: у мене серед друзів нема нікого з коронавірусом – значить його немає. Хоча, зараз відсоток таких людей зменшився в рази, і навіть в коментарях я вже такого майже не бачу. Час від часу тільки в стилі «ви будете горіти в пеклі за це все».
Зараз все дуже сильно змінилося, аудиторія стала пасивніша. Мені здається, люди перенаситились цією інформацією й плавно перейшли в розважальні соцмережі.
НІВРОКУ: Як реагують люди на теленовини у соцмережах?
Сашко: Крім того що ми транслюємо наші новини на телебаченні, так само ми активно поширюємо їх у Фейсбук. Це один з пріоритетних напрямків, тому що там дуже легко відстежувати аудиторію. Зараз вона дуже просіла. Я вважаю, що це сталося через те, що люди більше пішли в соцмережі ТіkТоk, Іnstagram і тому подібне.
Хоча, є теми, які зачіпають, на які звертають увагу, але відсоток їхніх переглядів все одно дуже зменшився, і щоденні перегляди наших сюжетів у Фейсбуці просіли.
Але проблеми аудиторії нікуди не ділися. Люди до нас і далі звертаються, що от там дорогу затопило, а там в мене сусідка пісок привезла і вивантажила під моїм парканом – щось вирішіть із цим. Соціально-побутові речі залишаються й, інколи, за них теж беремось. Принаймні, коли це варте уваги.
НІВРОКУ: Дякую за приємну розмову!
Сашко: І Вам дякую!
Спілкувалась Марія ВАВРИНЮК, студентка-журналістка

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *