Cruelty-free, або Без жорстокості

“Тварини відрізняються від людини відсутністю механічності садизму”

Вільгельм Райх

Cruelty-free, або без жорстокості – громадський рух, який закликає уникати продукцію, при виробництві або розробці якої мала місце жорстокість.

Про яку саме “жорстокість” йдеться ?

Тест Дрейза, гостра токсичність, шкірне проникнення, сенсибілізація шкіри, роз’їдання шкіри – це методи тестування косметичних засобів на тваринах.

Випробування готового продукту чи окремих його компонентів проводять для того, щоб виміряти рівні подразнення шкіри, пошкодження тканин ока, токсичність. Тест Дрейза, наприклад, визначає токсичність. 0,5 мл або 0,5 г досліджуваної речовини наносять на очі або шкіру знерухомленої притомної тварини, а потім змивають речовини через певний час і фіксують наслідки. Тварини спостерігаються протягом 14 днів для відстеження ознак. Тест зазвичай проводиться на кроликах-альбіносах, хоча використовуються й інші види, у тому числі собаки. Якщо тест викликає незворотне пошкодження очей або шкіри, тварин піддають евтаназії. Якщо продукт не викликає таких ушкоджень, тварини можуть бути використані для нового тесту.

Намагаючись вирватися з лещат, тварини іноді ламають спину чи шию, відгризають лапу, невпинно кричать. Неможливо уявити весь біль цих тортур.

У 2012 році Британська Асоціація за Скасування вівісекції (BUAV) приєдналася до Новоанглійської Anti-Vivisection Society (суспільство проти вівісекції) для створення нової міжнародної організації по боротьбі проти тестування косметики на тваринах – «CrueltyFreeInternational».
Організація проводить сертифікацію продукції cruelty-free. Вона відмічена символом стрибаючого кролика.

Якщо без тестів на тваринах, то як інакше ?

На щастя, уже існує перелік доступних альтернативних методів:

– Комп’ютерний метод виявлення токсичності хімічних речовин. Команда американських науковців за допомогою даних про хімічні речовини та їхні суміші, зібраних Європейським хімічним агентством, створила базу з 866 тис. властивостей та вказівок на токсичність усіх проаналізованих препаратів (дані були отримані під час багаторічних дослідів на тваринах). На основі розрахунку коефіцієнтів подібності вчені навчили штучний інтелект оцінювати ймовірність небезпечних властивостей хімічних речовин. (Точність такого аналізу становить 87%, одиничний дослід на тваринах — 57%, повторний — 81%).

– Використання компаніями інгредієнтів, які вже було протестовано і мають історію безпечного використання.

– Тестування в пробірках за допомогою методів, що базуються на клітинах (випробування з виявлення шкірної алергії в морських свинок можуть передбачити реакцію людини на 72% часу, коли комбінація хімії та альтернативних методів, що базуються на клітинах, — 90% часу), та методів вирощування штучної шкіри або використання реконструйованої шкіри людини (альтернатива тесту Дрейза на кроликах, що передбачає реакцію шкіри людини на 60% часу, коли використання відновленої шкіри людини — 86%).

Різні компанії з різних причин не хочуть чи не можуть поки перейти на альтернативні варіанти дослідження. Деяким так легше виправдовуватись у разі позову, якщо їхня продукція нанесе шкоди здоров’ю людини, що є дуже дивним, адже переважна більшість експертів зазначає, що тестування на тваринах суттєво поступається у точності іншим, альтернативним методам дослідження. Інші компанії наполягають на створенні “нових” інгредієнтів без історії безпечності, які знову починають тестуватися на нових тваринах, через те, що поки немає повного переліку доступних методів для певних галузей тестування без “допомоги” тварин. Так, є виробники, які не хочуть втрачати змогу продаватись у тих країнах, де тестування на тваринах є обов’язковим, й ухвалюють неетичні, але фінансово вигідні рішення. Варто враховувати й інтереси великих компаній, що заробляють на продажі тварин на потреби лабораторій та на проведенні таких дослідів — вони не хочуть втрачати змогу заробляти таким чином і, ймовірно, мають вплив на ухвалення таких рішень у законодавчому полі.(cr.:htps://ua.112.ua/statji/shapmun-tsinoiu-u-zhyttia…)

Свідомі люди, які не хочуть бути «спонсорами» такого насильства, мають змогу купувати етичні засоби навіть у найближчому магазині. А для зручності створено достатньо багато мобільних додатків, де можна це перевірити, наприклад – ChooseCrueltyFree, BunnyFreе, Cruelty-Cutter, Cares: Go Cruelty-Free.

Катерина КОБЕРНЮК, магістр журналістики

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *