Гейміфікація: метод підвищення ефективності чи інструмент для мотивації?

Чи завжди ігрові підходи допомагають нам ставати кращими?

Майже все, що нас оточує, побудовано за ігровими схемами. Купуєте напій в кав‘ярні – накопичуєте бонусні бали для безкоштовного стаканчика еспресо. Із кожної покупки в супермаркеті маєте кешбек на банківському рахунку. Усе це не випадково: бізнесові структури давно й успішно використовують ігрові прийоми при створенні та просуванні проєктів і продуктів. Та це й не дивно, адже всі люблять розваги та бонуси.

У найбільш загальному вигляді термін «гейміфікація» можна визначити як використання в неігрових концепціях принципів та трюків, за допомогою яких ігри затягують та утримують увагу. Під час проходження будь-якої гри ми намагаємось знайти всі приховані моменти, а після – отримати певну винагороду. У реальному житті абсолютно так само, але часто ми навіть не замислюємось над тим, що спільного між грою та реальним життям.

Люди люблять ігри — це не новина ні для кого, тому з’явились нові методи у сфері нейромаркетингу, яка базується на використанні своєрідних «гачків»-маркерів, на які ефективно реагує користувач.

Тим не менше, на мою думку, гейміфікація допомагає нам легше виконувати повсякденні справи або те, що ми дуже лінуємося зробити та досягати нових власних успіхів. Саме тому нині великим попитом користуються різні додатки, на кшталт трекерів звичок, у яких людина формує список корисних занять для себе і кожен день робить відмітку: виконала або полінувалася.

Отже, слід пам’ятати, що все добре в міру. Інколи потрібно зупинитись і подумати: а чи дійсно ваша мета – приз, а не безкінечна гонитва за тінню?

Ліза СЕНАТОР, студентка-журналістка

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *