П’ять прикладів реклами з гендерними стереотипами

Жінка відповідає за дитину, чистоту в домі, любить рожевий колір і мріє стати балериною. Саме такі меседжі пропагує нам велика кількість реклами. Вони засновані на уявленнях про маскулінне і фемінне. Але дослідження доводять, що не існує «суто» чоловічої та «суто» жіночої особистості.

Ми підготували для вас 5 прикладів того, як рекламні ролики маніпулюють нашою свідомістю.

  1. Weetabix Chocolate

Компанія, що виробляє солодкі сніданки для дітей, випустила рекламу, в якій головні герої, брат і сестра, змагаються, хто кращий. Хлопчик грає роль супергероя, а дівчинка грається з ляльками. Відповідно, брат одягнений повністю в блакитний колір, а сестра в рожевий. Дівчинка ввесь день зайнята тим, що танцює з подругами, робить романтичні записи у свій рожевий щоденник, доглядає за собакою та складає ляльок у своїй кімнаті. А хлопчик тим часом бешкетує та заважає їй робити всі ці справи.

  1. Volkswagen

Всесвітньо відома компанія Volkswagen випустила ролик, який показує, що основна роль жінки – це догляд за дитиною, а чоловіка – бути успішним та сильним. Вступні кадри – це успіхи чоловіків у різних сферах: спорті, космонавтиці. Ідея полягає в тому, що поки чоловік досягає особистісних результатів, жінка виховує дитину.

  1. Philadelphia  

Ролик від Philadelphia розповідає про стереотип, що чоловіки не вміють і не можуть доглядати за дітьми. Поки тато куштує бутерброд з сиром, він так захоплюється, що не помічає, як зникла його дитина.

  1. Aptamil

Бренд дитячої суміші Aptamil у своїй рекламі розповідає, що дівчатка в майбутньому мріють стати балеринами, а хлопчики науковцями.

  1. Dirol для неї та для нього

Компанія, що займається виробництвом жувальних гумок показала, як хлопці та дівчата міняються ролями, коли пробують гумку один одного. Жінка потрапляє в спортзал і починає тренувати м’язи, а хлопець сидить в халаті та пиляє нігті.

Невідомо, чи були ці іноземні компанії певним чином оштрафовані чи притягнені до відповідальності. Наприклад, чинне законодавство України прямо забороняє дискримінацію в рекламі за ознакою статі. Про це йдеться в статті 8 закону “Про рекламу”. Також законом встановлено, що реклама не повинна містити інформації або зображень, які порушують етичні, гуманістичні, моральні норми, нехтують правилами пристойності.

Не варто думати стереотипами, адже вони отруюють наше життя. Залишайтеся собою та робіть те, що вважаєте правильним. Любіть себе та цінуйте власну особистість.

Олена СОЛЯНИК, студентка-журналістка

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *