Про стратегії, SMM та наболіле

За ці кілька днів мені з проханням про smm-супровід написали/подзвонили кілька людей (ну проєкти ж стартували, а показників нема). Скоро буду крити матом. По-доброму, але матом.

Для тих, хто вважає, що у них проблеми з SMM, даю гарантію 99%, що у вас проблеми не з SMM, а з комунікацією. SMM – це те, що лежить на поверхні і ви можете побачити результати або безрезультатність. Минулоріч уже писала про це і віднайшла той свій текст. Можна дякувати або дискутувати в коментах. 🙂

Знайти людину для ведення соцмереж – не панацея. Має бути комунікаційна стратегія, де ви спочатку проаналізуєте, що є, чітко зрозумієте, для чого ви комунікуєте, хто ваша цільова аудиторія, де вона “водиться” і якими каналами до неї можна достукатися. Важливо розуміти, як офлайнова діяльність співвідноситься із комунікаціями.

Комунікаційна стратегія відповідає на головні питання: хто ви, куди йдете і якою дорогою. А ще – як вас розуміють інші, де у вас сильні та слабкі місця, яку нішу ви займаєте, яке враження про вас мають інші і як ви себе позиціонуєте.

Також потрібно пропрацювати меседж-бокс, який проходить червоною ниткою через усю вашу дільність, є джерелом для вашого спілкування. Згодом це викликатиме асоціацію саме з вашою діяльністю чи проєктом. І так – то швидка допомога для будь-якого ефіру або незапланованої комунікації.

Після цього – визначити стиль та тон комунікації, прописати політику спілкування та дій, у випадку кризи.

Комунікаційна стратегія – це не документ, який написали і десь там валяється. Це робочий інструмент. На його основі напрацьовується SMM-стратегія. Це уже про соціальні мережі та вашу присутність там.

І так, я велика прихильниця стратегічних дій – добре пропрацьовані, вони зменшують кількість непотрібних кроків та часу впродовж вашої діяльності.

Так, я все це роблю. Так, я окремо проводжу тренінги зі стратегічних комунікацій і напрацьовую разом із командами комунікаційні стратегії. Так, я деколи веду SMM-проєкти, якщо вони мені цікаві і мають відповідну оплату. Деколи я беру волонтерські проєкти.

Фото із соціальної мережі “Фейсбук”

Пропоную історію із життя.

Колись я прийшла працювати в одну організацію. Потім зрозуміла, що там, в плані комунікації: одне – в ліс, друге – в біс, а третє – по дрова. Підняла питання про стратегію організації, на що керівник мені відповів: “У нас є комунікаційна стратегія, вона – у мене в голові, а ти що не знаєш, яка у нас стратегія?”

Пояснення, переконування і наступні дії нічого не дали. Згодом я пішла звідти, а організація занепала й зараз практично не існує.

Власне, комунікація може як врятувати, так і “топити”…

Якщо у вас нема у соцмережах необхідних показників, задумайтеся, може проблема не тільки в SMM?

Альона РОМАНЮК, викладачка Київського інституту журналістики, дослідниця масової комунікації, випускниця ФФтаЖу

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *