Офіційний сайт об’єднаної територіальної громади як засіб комунікації влади і громади

Крім інформування та забезпечення інтерактивних можливостей в сучасному світі муніципалітети надають громаді чималий діапазон послуг через власні сайти. Перелік таких послуг постійно розширюється.

Децентралізація в Україні дозволила передати значну частину повноважень, відповідальності та ресурсів органам місцевого самоврядування від органів виконавчої влади. З огляду на це, сільські та міські ради, що є центрами об’єднаних територіальних громад змогли організувати власні засоби масової інформації.

З розвитком інтернет-технологій фахівцям з інформаційного напрямку значно легше інформувати жителів про найважливіше. Для зручності деякі громади використовують офіційні інтернет-сайти.

Розвиток послуг, які надаються через комунальні сайти, є дієвим антикорупційним чинником. Такі послуги надаються з максимальною відкритістю, вони усувають необхідність безпосередніх контактів з чиновниками, їх надання можливо відслідкувати на сайті. Прозорість надання таких послуг є безпрецедентною.

Інтернет-сайт громади – це не тільки сайт для інформування, а й місце для оформлення онлайн-послуг. Тому, для місцевої влади позитивом є запровадження надання на офіційному сайті послуг, що є реальними не лише з технічної, а й з юридичної точки зору, тобто надання яких засобами Інтернету не суперечить чинному законодавству України.

У мережі Інтернет сьогодні є чимало сайтів, які названі офіційними сайтами місцевих рад та інших органів місцевого самоврядування.

Для користувачів, себто жителів громади, визначальним критерієм є інформаційне наповнення сайту. Інформаційне наповнення сайту має бути, з одного боку, повним, а з другого – не містити зайвих відомостей, недоречних повторів тощо.

Зокрема, такими принципами користуються деякі громади Волинської області: Вишнівська ОТГ https://vyshniv-rada.gov.ua, Литовезька ОТГ http://lotg.gov.ua , Любомльська ОТГ http://www.lubomlmisto.in.ua . Павлівська ОТГ http://pavlivska.gromada.org.ua,  Поромівська ОТГ http://www.poromivska-gromada.org.ua.

Однак, для того, щоб надати певному інформаційному ресурсу статус офіційного сайту місцевої влади, очевидно, недостатньо просто розмістити відповідний напис на його головній сторінці.

Доцільним є, щоб доменне ім’я сайту ідентифікувало місто (можливо, регіон), а також орган місцевого самоврядування. Також бажано подбати про «підв’язку» офіційного сайту до провідних пошукових систем.

Важливо постійно здійснювати різного роду популяризацію сайту: можна скористатися офіційною сторінкою чи групою об’єднаної територіальної громади у Фейсбук, чи інших соцмережах, якщо така є. Варто розмістити актуальну інформацію як першоджерело публічної інформації на офіційному сайті громади. Додатковим бонусом може бути поширення інформації з офіційної сторінки з соціальних мереж у публічні локальні групи, якщо такі наявні у цій там.

Крім того, доцільними є системні заходи популяризації адреси сайту, що включають розміщення наочної інформації, зазначення адреси сайту на офіційних бланках органу місцевого самоврядування, в рекламно-інформаційних виданнях про громаду, банери в мережі Інтернет тощо.

Інтернет-сайт вигідно відрізняється від інших інформаційних засобів тим, що на ньому може бути розміщений доволі великий обсяг інформації, який можна поновлювати. Фактично, до розміщення в Інтернеті надаються всі види інформації, вказані у переліку інформації, що підлягає оприлюдненню органами місцевого самоврядування.

Інтернет як засіб комунікації несе низку безперечних економічних, соціальних, політичних та технічних переваг, серед яких зручність і економія часу, зусиль та ресурсів як для тих, хто отримує послуги, так і для тих, хто їх надає, масовість, тобто охоплення безпрецедентно широкої аудиторії для поширення інформації, просування ідей та продуктів, ефективність, тобто впорядкування та спрощення процесів надання адміністративних послуг, довіра, що досягається в тому числі через відкритість діяльності влади, яку надають Інтернет-технології.

Звісна річ, Інтернет-технології розвинуті не всюди і не на всіх рівнях, особливо, коли мова йде про малі громади, однак цей напрям інформаційного висвітлення стрімко розвивається, адже громад стає більше, і , відповідно, конкуренція за цікавий та актуальний інформаційний продукт лише зростає.

Вікторія МАХНОВСЬКА, магістр журналістики

Довідка: Про історію створення ЗМІ https://ffj.in.ua/2019/07/26/yak-stvoryuvalas-odna-z-pershyh-na-terenah-volyni-zmi-otg-gazeta-smidynska-gromada/

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *