Принцип “нуль відходів” в українських медіа

Zero waste” в українських медіа

Аналізувати інформаційний простір – справа нелегка, але дуже цікава. У мене було завдання промоніторити українські ЗМІ за останні місяці за однією темою. Я обрала “zero waste”, подумала, що це досить гаряча тема. І не помилилася. Шукала матеріали за червень-вересень цього року.

Що таке Zero waste?

Це філософія сучасного життя без відходів. Нуль відходів, одним словом. Уявляєте: світ, у якому все можна повторно використати і не завдавати шкоди ні довкіллю, ні живим істотам, включно з людиною. Мрія багатьох, правда? Як же ця мрія показана у наших медіа? Позитивно чи ні, покаже мій моніторинг.

Що саме моніторила?

Довелося шукати більше, ніж на 30 платформах різних ЗМІ. Бо як виявилося, далеко не усі охоче говорять про тему екології, зокрема життя за принципом “нуль відходів”. Знайшла у 20-ти засобах масової комунікації матеріали на цю тему. Це і сюжети на телебаченні, і публікації в інтернеті, і подкасти чи інтерв’ю на радіо.

ЗМІ, які аналізувала.

Телебачення: ICTV, 12 канал, UA:Закарпаття, ТСН, Вінниця Ок

Інтернет-видання: Zaxid.net, Deutsche Welle Україна, Интерфакс-Украина

Inspired, День, Корреспондент.net, Gazeta.ua, Волинь Online, Корреспондент.net, Varosh

Суспільне. Detector media, Дивись.info

Радіо: Радіо НВ , Громадське радіо

Що вийшло?

У кожному знайденому матеріалі визначала його емоційне забарвлення. Вийшла така ситуація у відсотках: нейтральних – 36, позитивних – 50, негативних – 14.

Що цікавого?

Зауважила, що інформаційний вкид за цей період був 1 раз. Це початок липня, коли Львів оголосив акцію про “День без поліетилену”. Тоді багато ЗМІ опублікували це в основному як замітку. А після того, усі підхопили “екологічний бум” і липень став найактивнішим за публікаціями на тему zero waste. А от у серпні я не знайшла жодної такої публікації у ЗМІ.

Що з цим робити?

На мою думку, для цієї теми така модель інформаційного простору є досить прийнятною і сильних змін не потребує. Можливо, треба ще більший відсоток позитивних новин для підігріву теми, адже стиль життя “нуль відходів” потрібно часто пропагувати серед населення.

Олена Соляник, студентка-журналістка

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *